Friday, 23 February 2018

Chunto Langgur Pelajar Sehari KSSR THN 4



  1. Mata pelajar                  : Bahasa Iban
  2. Primari                          : 4
  3. Penyampau Nembiak     : 21 iku
  4. Haribulan                      : 11 September 2017
  5. Hari                              : Satu
  6. Taga Jam                      : 0810-0910 pagi
  7. Tema                            : Dunya Penemu
  8. Topik                            : Pemanah Bumi

  1. Pengelandik Fokus: Penemu sistem jaku

  1. Standard Isi
5.3 Sepenembu belajar ba primari 6 nembiak ulih ngena tanda bacha ti betul sereta konstruk ayat ti engkeman dikena ngayanka rurun penemu ti nyemetak.

  1. Standard Pelajar
Batang Fokus
5.3.3 Ulih ngena tanda bacha enggau betul dalam randau.
Fokus Sangking
3.2.4 Ulih nulis penerang nitihka atur ti betul ngena tanda bacha ti betul sereta engkeman.

  1. Objektif Pelajar
Ba ujung ajar enggau pelajar tu, nembiak ulih:
                                 i.            Ngena tanda bacha enggau betul dalam ayat tauka karang.
                               ii.            Nulis penerang nitihka atur ti betul ngena tanda bacha ti betul sereta engkeman.

  1. Sistem Jaku
·         Jalai Jaku : tanda bacha
·         Terminologi : singka miga, bumi

  1. Pengisi Kurikulum
·         Penemu : Sains, Pendidikan Moral.
·         Ukur Pemanah : Rajin begigaka penemu, pengalus jaku, bebasaka pangan diri.
·         Atur Sosio Daya Idup : Ngemeratka sebar lebuh mansutka leka jaku.
·         Pengelandik beukur tambah (PBT) : Pengelandik Bepikir, PPMC, Belajar Chara Belajar (BCB), Pengelandik Belajar Kontekstual, Pengelandik Belajar Konstruktivis.

  1. Strategi Ngajar enggau Belajar
·         Pengelandik bepikir (PB) : berunding cara nempa ayat ngena tanda bacha enggau betul.
·         Pengelandik Pemintar Mayuh Chabang (PPMC) : verbal linguistik, interpersonal.
·         Belajar Chara Belajar (BCB) : Nemu sereta ngelala tanda bacha dalam ayat
·         Belajar Kontekstual : Ngaulka penemu ti udah bisi enggau utai ti dipelajar ungkup ke 
                                     sehari nya.
·         Belajar Konstruktivism : Nempa pemereti kediri empu senentang sesebengkah topik.





  1. Kereban Bantu Ngajar

Bil.
Perkara
Penyampau
1
Laptop
1
2
Lambar Jaku Berasuk
1
3
LCD
1
4
Kad Tanda Bacha
4
5
Lambar latih
21
  1. Penemu ti udah bisi
                        i.            Nembiak kala meda sereta ninga senentang penteba singka miga ba radio tauka televisyen.

Ripih / Taga jam
Isi Pelajar
Aktiviti Ngajar enggau Belajar
Not
NGURUS BILIK KELAS
(2 minit)
·      Pemeresi kelas
·      Pengadang nembiak   belajar
·      Nembiak nentuka kelas sida beresi lalu besedia deka belajar
  • Nembiak duduk ba endur diri empu.
Set Induksyen
(5 minit)
Jaku Berasuk

Lalai Jaku Berasuk
·         Planet
·         Bumi
·         Ngetu
·         Tanya
·         Tekenyit
·         Koma

Chunto tanya/ pengawa :
·         Sapa udah tembu?
·         Nama leka jaku ke udah ditemu kita?
·         Nama kaul utai ditemu kita enggau utai dipelajar ungkup ke sehari tu?

·      Nembiak diasuh \-ngiga Jaku Berasuk bepelasarka leka jaku ti udah disediaka pengajar.

·      Nembiak ulih berandau enggau kaban ke damping enggau sida.

·      Sepengudah nembiak tetemuka leka jaku ke dilalai, pengajar lalu besaut tanya enggau nembiak.

·      Pengajar ngaul aktiviti enggau utai dipelajar ungkup ke sehari nya.

FASA BESEDIA
·  Ngaitka PTUB enggau peneleba ti baru
·  Nyediaka runding nembiak napi aktiviti enggau pengawa ti deka datai

KBB
·         Lambar Jaku Berasuk

Teknik
·         Besaut tanya
·         Main leka jaku

Pengisi Kurikulum
PBT
(i) PB
Nemu berunding senentang tanya ti diberi pengajar

(ii) Pelajar Kontekstual
Ngaitka ukur pemanah enggau peneleba nembiak – nama pekara ti suah digaga nembiak.
Ripih 1
(10 minit)


































Ngelala Tanda Bacha

Tanda bacha
·  Ngetu (.)– dikena ba ujung ayat.

·  Koma (,)– dikena miah pekara ke sama enggau ngetu tengah ayat.

·  Tanya (?)– dikena ba ujung ayat tanya.

·  Tanda Tekenyit (!)– dikena meri penekan enggau di engkah ba ujung ayat tekenyit.







·   Pengajar nerangka ngagai nembiak pekara ke deka dipelajar sida iya nya tanda bacha.

·   Pengajar ngasuh nembiak macha ba slaid bekaul enggau tanda bacha.

·   Pengajar besaut tanya enggau nembiak senentang tanda bacha.

·   Pengajar ngajar nembiak guna empat iti tanda bacha ngena slaid ke udah disediaka pengajar.

·   Pengajar madahka simbol tanda bacha ngena selangkuh tubuh ngambika sida jampat agi ingat sereta belajarka tanda bacha tu.

·   Nembiak nerima embing ari pengajar bekaul enggau tanda bacha.
















FASA IMAGINASYEN
·  Nerenakka pelasar peneleba ke sesebengkah konsep
·  Menkonstruk idea baru

KBB
·         Slaid
·         Laptop
·         LCD

Teknik
·         Besaut tanya
·         Berandau

Terminologi
·   Singka miga, bekebelik

Pengisi Kurikulum
(i) Penemu
·   Sains (singka miga), P. Moral (pengalus jaku)

(ii) Ukur Pemanah
·   Pengalus jaku, bebasaka orang.

(iii) Atur Sosio Daya Idup
·   Sebar lebuh bejaku, enda changka.

(iii) Pengelandik Beukur Tambah (PBT):
Pengelandik Berunding
·    Ulih midaka empat iti fungsyen tanda bacha.

Pengelandik Pemintar Mayuh Chabang (PPMC)
·   Interpersonal
·   Verbal linguistik

Pelajar Kontekstual
·   Kala ngena tanda bacha dalam ayat enggau kala belajar ngelanda senentang singka miga ba sains.

Tisih Objektif (i)




Ripih 2
(15 minit)
Aktiviti
“Kelala Aku enggau Aksyen”

Aksyen tanda bacha
·  Ngetu (.)–jari diangkat ke atas.
·  Koma (,)– tubuh singit ke kanan
·  Tanya (?)– megai pending
·  Tanda Tekenyit (!)– megai idung





















·   Nembiak dibantaika enggau teks bekaul enggau singka miga lalu di asuh macha teks nya.

·   Sepengudahnya, nembiak sekali agi macha teks lalu diasuh pengajar ngaga aksyen senentang tanda bacha ke bisi ba dalam teks nya.

·   Sepengudah nembiak udah ulih mantaika aksyen sereta selangkuh tubuh bekaul enggau teks, sida lalu dibantaika teks ke nadai ngembuan tanda bacha.

·   Pengajar mantaika teks ke sama semina tanda bacha ke bisi ba teks ditukar pengajar engggau endur puang.

·   Nembiak ti dipilih dikangau ke pengajar ke mua kelas lalu diasuh ngaga aksyen tanda bacha nitihka atur tanda ti bisi ba teks.



FASA KEREMBAI
·   Konstruk baru enggau meri penerang tambah dalam mayuh macham mod.
·   Ngaga kaul mayuh macham konsep ti bekait.
·   Ngaga aplikasi pemereti enggau aktiviti besehari-sehari

KBB
·         Slaid
·         Laptop
·         LCD

. Pengisi Kurikulum
(i) Penemu
·   Sains, P. Moral

(ii) Ukur Pemanah
·   Pengalus jaku, bebasaka orang,

(iii) Atur Sosio Daya Idup
·   Begulai manah dalam raban, ngajar ngena jaku ti alus.

(iii) Pengelandik Beukur Tambah (PBT) :
Pengelandik Pemaintar Mayuh Chabang (PPMC)
·   Interpersonal
·   Verbal linguistik
·   Kinestetik

Belajar Chara Belajar (BCB)
·    Ngiga lalu nisih penerang.

Pelajar Kontekstual
·   Ngaitka penemu ti udah bisi

Tisih Objektif (i & ii)



 Ripih 3
(23 minit)

Kereja Latih:

Latih selama
Latih pengaya
Latih seridi





Selama
Nulis baru dialog ngena tanda bacha ti betul
Pengaya
·       Nempa ayat ngena empat tanda bacha.

Seridi
·         Nipakka tanda bacha enggau funsyen iya empu.



FASA PENGAWA
·      Nembuka pengawa (ngaga latih nempa ayat)
·      Mantaika asil pengawa enggau mayuh chara (sanggah dilah)
·      Ngaga tisih enggau refleksyen senentang pelajar enggau pemereti sereta pengelandik baru

KBB
·   Lambar latih/ aktiviti.

. Pengisi Kurikulum
(i) Penemu
·   Sains, P. Moral

(ii) Ukur Pemanah
·   Pengalus jaku, bebasaka orang.

(iii) Atur Sosio Daya Idup
·   Sebar lebuh bejaku, bisi lebas, enda changka didinga.

(iii) PBT
Pengelandik Berunding
·   Ulih mutarka penanggul bekenaka chara berunding tikas tinggi.

PPMC
·   Interpersonal
·   Verbal linguistik
·   Pengeregas visual

Pelajar Kontekstual
·         Ngaitka utai dipelajar tadi dikena nyaut tanya.

Pelajar Konstruktivism
·    Nembiak nempa diri empu penemu ba runding sida. Pengajar semina nyadi fasilitator.
Penutup
(5 minit)
Kognitif
·         Gempung isi pelajar.
·         Nemu mida genap tanda bacha nitih fungsyen iya empu.
·         Berunding sebedau nyaut tanya – nama kebuah sesiti pekara nyadi.

Sosial
·         Meri puji ngagai pemendar enggau pemujur pengawa nembiak.
·         Gempung isi pelajar senentang topik ke dipelajar seharinya.
·         Betanya saut enggau nembiak senentang nama utai udah dipelajarka.
Ukur Pemanah
·      Bebasaka orang bukai, ngembuan pengalus jaku.

PBT
(i) PPMC
·      Verbal linguistik
·      Intrapersonal




No comments:

Post a Comment